2012 MotoGP World Champion - Jorge Lorenzo

2012 MotoGP World Champion - Jorge Lorenzo

Minggu yang lalu Jorge Lorenzo dari Yamaha Factory Racing team telah dinobatkan sebagai juara dunia MotoGP 2012 di Litar Air Asia Australia Grand Prix walaupun berbaki 1 perlumbaan di Litar Valencia. Diikuti pada tempat kedua adalah Dani Pedrosa dan tempat ketiga pula adalah Casey Stoner.

Lorenzo dari negara Spain meraikan kemenangan ini untuk kali kedua dengan gelaran World Champion iaitu pada tahun 2010.Walaubagaimana pun Encik Valentino Rossi pula berada di tempat ke 6 secara keseluruhan dan beliau menyifatkan kemenangan Jorge Lo
renzo untuk tahun ini adalah kemenangan sementara. En Rossi akan berkhidmat dengan pasukan Yahama pada tahun hadapan yang menjanjikan kemenangan nyata sebelum En. Rossi berpencen.

Jorge Lorenzo akan dijadualkan membuat World Tour pada bulan December dan January untuk meraikan kemenangannya bersama Yamaha Factory Team diseluruh benua. Malangnya mereka tidak singgah di Kuala Lumpur akan tetapi hanya singgah di Jakarta untuk program pelancaran Yamah V-Ixion 2013.

Tahniah pada Lorenzo dan pastinya tahun depan 2013 kami akan membuat liputan secara live di Litar Sepang untuk  menyaksikan Rossi dan Lorenzo berentap dalam pasukan yang sama. Yeeehaaa.....!








Source : motogp.com

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam