Panorama View from Burj Khalifa, Dubai

Panorama View from Burj Khalifa, Dubai

Burj Khalifa Dubai adalah sebuah menara yang tertinggi di dunia, ketinggiannya mencapai pada 829.8M (2722kaki). Pembinaan menara ini bermula dari September 2004 dan siap sepenuhnya pada Januari 2010.

Didalam menara ini memuatkan beberapa buah hotel, restoran lima bintang, service apartment, shopping mall dan pelbagai lagi untuk kehidupan orang kaya. Malah cerita Mission Impossible 4 juga dilakonkan dimenara ini hasil lakonan Tom Cruise.

Entry kali ini bukan nak bercerita mengenai menara Burj Khalifa pasal saya tau ramai yang dah kenal menara ini, so saya cuma nak share bagaimanakan view 2D dari puncak menara Burj Khalifa ini yang sangat Awesome! Ini semuanya berpunca saya tidak mampu untuk ke Dubai, so layan ajer laa secara online.... Durhhhh!

Gambar panorama 360 ini diambil oleh jurugambar Gerald Donovan dimana beliau mengabungkan 48 gambar panorama bersaiz 80megapixel setiap satu dan selebihnya beliau mencampurkan 70 lagi gambar untuk memberi efek yang lebih realiti.

Anda boleh menikmati panorama dari Burj Khalifa disini, pastikan internet access anda mencapai kelajuan yang sepatutnya supaya anda tidak mengalami buffering kelak.








Source : dubaimap.hipa

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam