Red Bull Stratos by Maxis

Red Bull Stratos by Maxis

Semalam Maxis telah pon mengiklankan mengenai Red Bull Stratos ini. Mungkin ramai yang tidak tahu apekebenda Red Bull Statos nih, ianya bukanlah sebuah minuman energy yang baru akan tetapi satu projek dari Red Bull untuk memecah rekod dengan membuat terjunan dari 120,000kaki / 36.576km dari atmosfera.

Felix Baumgartner akan memecahkan rekod yang sebelum ini dibuat oleh Col Joe Kittinger dengan terjunan dari ketinggian 102,800 pada 16 Ogos 1960. Pada 8 Oktober 2012 ini Felix dari Red Bull akan membuat terjunana FreeStyle dari ketinggiam 120,000kaki dan dia mestilah kena hidup bila mendarat untuk mendapatkan rekod pasal sebelum nih ada yang terjun tros mati kerana kekurangan oksigen.

Projek ini telah dirancang beberapa tahun yang lalu dan Red Bull Stator telah melepasi dua ujian pentingnya pada Julai lalu dimana Felix membuat terjunan dari ketinggian 90,000 kaki dan mendarat dengan selamat.

Maxis akan membuat liputan siaran langsung pada 8 Oktober ini dan tidak pasti broadcast Malaysia yang mana satu akan menayangkan Live ini, berkemungkinan Astro Sport kot. Kalau berkesempatan bolehlah tengok yerrr....

Anda boleh tengok Red Bull Statos secara live disini jugak..









Soruce : redbullstratos.com

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam