Worlds Biggest Miniature Airport

Worlds Biggest Miniature Airport

Saya betul-betul sukakan architecture tetapi saya tak layak menjadi arkitek... Loser... Oleh itu saya menghabiskan masa saya dengan youtube untuk tengok apa yang menarik. So saya teringat bahawa saya pernah jumpa video miniature dan hari ni saya bawakan khas untuk anda miniature yang sungguh awesome dari Miniature Wunderland.

Miniature Wunderland adalah dunia miniature yang cooool dan awesome bertempat di Hamburg Germany. Disini menempatkan beberapa section miniature terbesar didunia yang mereka buat dan dibuka untuk orang ramai, salah satu saya tunjukkan kali ini adalah Miniature Knuffigen International Airport.

Miniature airport ini dibina seluas 494kaki persegi dan telah menelan belanja sebanyak USD4.8juta! Mereka  membina selama 7tahun semata-mata untuk menghasilkan miniature 99.99% sama seperti airport asal dan hampir kesemua miniature/model berfungsi untuk merealisasikan miniature mereka.

Saya malas nak typo panjang jela pasal anda memang malas nak baca, so lihat sahaja gambar dan paling penting, play the video dude for more awesome!













Source : miniatur-wunderland.de | youtube.com 

Comments

Agoda

Related Post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts from this blog

Tempat Sarapan Pagi Best di Kota Bharu (UPDATE MEI 2022)

Destinasi 24 Jam : Pulau Pangkor, Perak

Tempat Makan Best di Kedah (UPDATE JAN 2022)

Bercuti ke Hatyai Thailand 2022 - Day 1

Itinerary ke Hatyai, 3 Hari 2 Malam